Stilte


En toch hou ik van het koninkrijk van de stilte. Lawaai stoort op den duur toch meer. Hier in de absolute stilte realiseer ik me in wat voor wereld van lawaai wij leven. Lawaai, dat de geest stil doet staan. Lawaai leidt je af.

In de stilte hoor je diep in je binnenste, heel ver weg het geluid van de waarheid. In de stilte stap ik in het meest verborgene van mijn zijn... Dan luister ik en realiseer me mijn nietigheid en het proces van mijn bestaan.

Henk de Velde 
Citaat uit Zwaaien naar Bluff.

Foto: Ringøy, Hardangerfjord.



Reacties

  1. In alle opzichten prachtig. Van lawaai kun je zo moe worden. In stilte kom je weer tot jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hier kan het écht stil zijn, Sandra. Dan merk je pas wat je thuis nog weleens mist: stilte.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts